sobota, 11 października 2025 r.
12.08.2025 11:26
20 wyświetleń
0 komentarzy
nophoto
UOKiK zakończył postępowanie przeciwko Booking.com. Platforma wprowadzi zmiany, które mają poprawić przejrzystość ofert i poinformować, kto odpowiada za nocleg. Poszkodowani użytkownicy mogą liczyć na rekompensaty.UOKiK wkracza do akcjiPrezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że Booking.com wprowadzał w błąd użytkowników. Problem dotyczył braku jasnej informacji, czy wynajmujący jest przedsiębiorcą. To ważne, bo w przypadku rezerwacji u osoby prywatnej zmienia się zakres ochrony prawnej klienta.Podział obowiązków między platformą a dostawcą noclegu był nieczytelny. Informacje często były ukryte w regulaminach lub dostępne dopiero po kliknięciu dodatkowych linków. W efekcie konsumenci mogli nie wiedzieć, do kogo kierować reklamację i jakie prawa im przysługują. Od ponad dwóch lat weryfikujemy, jak w praktyce platformy e-commerce poradziły sobie z obowiązkami informacyjnymi wynikającymi z dyrektywy Omnibus. Kluczowe jest, by użytkownik takiej platformy, zanim podejmie decyzję zakupową, wiedział, czy zawiera umowę z przedsiębiorcą, czy z podmiotem nim niebędącym. Jako konsumenci potrzebujemy jasnych zasad i czytelnych informacji, szczególnie tam, gdzie decyzje podejmujemy w kilka sekund, kilkoma kliknięciami. Tomasz Chróstny, Prezes UOKiKJasne zasady i nowe oznaczeniaBooking.com zobowiązał się do wprowadzenia zmian, które zwiększą przejrzystość ofert. Użytkownicy będą widzieli od razu, czy rezerwują nocleg u przedsiębiorcy, czy u osoby prywatnej. Zmiany mają wejść w życie w ciągu miesiąca od uprawomocnienia się decyzji UOKiK.Rekompensaty dla poszkodowanychOsoby, które dokonały rezerwacji od 1 stycznia 2023 roku do dnia wprowadzenia zmian, mogą liczyć na rekompensaty. Użytkownicy poziomu 1 i 2 w programie lojalnościowym zostaną przesunięci o jeden poziom w górę. Osoby na poziomie 3 otrzymają 40 zł do wykorzystania na platformie.Booking.com poinformuje o zasadach rekompensat zarówno obecnych, jak i byłych klientów.Nie tylko Booking.comUOKiK przypomina, że to kolejna decyzja w sprawie obowiązków informacyjnych po wprowadzeniu dyrektywy Omnibus. Wcześniej podobne działania dotyczyły między innymi Zalando i Travelist. Interwencje obejmowały też takie platformy, jak Allegro, Amazon, Pyszne.pl czy Uber.

Zobacz cały artykuł w serwisie www.telepolis.pl »

Komentarze:
Najczęściej czytane
17.08.2025 13:37
106 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
18.08.2025 7:59
100 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
17.08.2025 10:24
98 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
14.08.2025 11:45
92 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
19.08.2025 12:47
90 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
19.08.2025 11:22
85 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
12.08.2025 13:30
83 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
19.08.2025 16:27
83 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
18.08.2025 12:05
77 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
25.08.2025 19:38
69 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl