20.08.2025 21:20
23 wyświetleń
0 komentarzy
Tagi:
nowe,
prezes,
grupa,
wyniki,
liczba,
spółki,
trzy,
kolejne,
mamy,
pracy,
informacje,
energii,
play,
prawo,
projekt,
polsat,
usług,
produkcji,
mocy,
strategia,
plus,
dobre,
usługi,
koniec,
cenie

Grupa Polsat Plus podsumowała drugi kwartał 2025 roku. Spółka odnotowała wzrost przychodów, stabilny zysk EBITDA oraz rosnącą liczbę klientów multiplay. Do tego doszła bardzo dobra oglądalność ramówki Polsatu i rekordowe wyniki segmentu zielonej energii.
To był bardzo dobry kwartał dla naszej Grupy. We wszystkich obszarach konsekwentnie realizujemy założenia Strategii 2023+. Uprościliśmy ofertę multiplay, sukcesywnie budujemy wartość klienta, a nasze przychody wzrosły.Dzięki bardzo dobrej ramówce Polsatu i udanym inwestycjom w prawa sportowe rosną nasze udziały w oglądalności i przychody reklamowe. Pozostajemy nr 1 wśród wydawców online. Kończymy budowę największej farmy wiatrowej w Drzeżewie o mocy 139 MW, a uzyskane ostatnio finansowanie projektowe na jej realizację świadczy o pozytywnej ocenie naszej długoterminowej strategii przez instytucje finansowe.
Andrzej Abramczuk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu, Polkomtelu i Netii, Grupa Polsat PlusPrzychody w górę, EBITDA stabilnaW II kwartale 2025 roku Grupa Polsat Plus zwiększyła przychody o 3,9% rok do roku, osiągając blisko 3,6 mld zł. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 824 mln zł. Wolne przepływy pieniężne za ostatnie 12 miesięcy przekroczyły 1 mld zł, po korekcie o inwestycje w OZE.
Odnotowaliśmy dobre, zgodne z oczekiwaniami rynku wyniki finansowe. Przychody Grupy wzrosły o blisko 4% do 3,6 mld zł, a skorygowana EBITDA była stabilna i wyniosła 824 mln zł. Segment zielonej energii wygenerował 66 mln zł EBITDA w II kw. i 123 mln zł w I półroczu.Pomimo wysokich kosztów odsetkowych Grupa ma wysoką zdolność generowania gotówki. Capex mamy pod kontrolą, a ostatnio pozyskaliśmy finansowanie projektowe w łącznej wysokości do 953 mln zł na farmę wiatrową Drzeżewo, której budowa z sukcesem dobiega końca.
Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych i ESG Cyfrowego Polsatu, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat PlusGaleriaPonad 3 mln klientów multiplayGrupa Polsat Plus dostarcza łącznie ponad 13 milionów usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych w segmencie kontraktowym B2C. Przez kwartał sprzedaż usług telefonii komórkowej wzrosła o 209 tys. rok do roku, z kolei sprzedaż usług dostępu do Internetu o 159 tys.GaleriaNa koniec 2Q2025 Grupa miała ponad 3 mln klientów multiplay, co stanowi 53% wszystkich użytkowników. ARPU klientów B2C wzrosło o 4,3% w ujęciu rocznym do 78,4 zł, a churn spadł do poziomu 7,1%.Wiosną Plus i Polsat Box wprowadziły prostą ofertę usług łączonych. Dwie wybrane usługi kosztują 80 zł miesięcznie, a każda kolejna to dodatkowe 30 zł. Pakiety obejmują między innymi abonament komórkowy, Internet światłowodowy, Internet LTE/5G oraz streamingi takie jak Disney+, HBO Max czy Polsat Box Go.Galeria
Konsekwentnie realizujemy naszą strategię multiplay. Wprowadziliśmy nowe, niezwykle proste i elastyczne zasady łączenia naszych usług, aby jeszcze silniej skoncentrować się na wzroście ARPU.W II kw. liczba naszych klientów multiplay zwiększyła się o 1,7% do ponad 3 mln i stanowią oni już 53% całej naszej bazy klientów. Systematycznie budujemy ARPU klientów kontraktowych – ARPU klientów B2C wzrosło o 4,3% do 78,4 zł, a klientów B2B – o 4% do ponad 1,5 tys. zł. Utrzymujemy niski wskaźnik churn na poziomie 7,1%, co niezmiennie świadczy o wysokiej lojalności naszych klientów i skuteczności strategii multiplay.
Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat PlusBaza klientów przedpłaconych Grupy Polsat Plus wyniosła na koniec kwartału około 2,4 mln, przy ARPU na poziomie 17,7 zł. W segmencie B2B utrzymano skalę działalności, obsługując 68 tys. klientów. Średni przychód od nich wzrósł w drugim kwartale 2025 roku o 4% (rok do roku), do ponad 1,5 tys. zł miesięcznie. GaleriaTelewizja i online z mocnymi wynikamiKanały Telewizji Polsat miały w II kwartale 22,5% udziału w oglądalności. Wiosenna ramówka, transmisje sportowe oraz prawa do Formuły 1 czy europejskich lig piłkarskich przełożyły się na wzrost udziału w rynku reklamowym. Przychody z reklamy i sponsoringu wzrosły do 373 mln zł.W segmencie online Grupa Polsat-Interia utrzymała pozycję lidera z 21 mln użytkowników miesięcznie i prawie 2 mld odsłon. GaleriaZielona energia coraz ważniejszaW minionym kwartale Grupa Polsat Plus wyprodukowała 314 GWh zielonej energii, co oznacza wzrost o 41% rok do roku. W I półroczu było to 592 GWh. Segment OZE przyniósł 123 mln zł EBITDA.Największa inwestycja – farma wiatrowa w Drzeżewie o mocy 139 MW – jest już na finiszu. Zainstalowano wszystkie 63 turbiny, z czego 51 produkuje prąd testowo. Grupa pozyskała finansowanie projektowe na ten projekt w wysokości do 953 mln zł.
Produkcja zielonej energii z naszych OZE wzrosła w II kw. i I półroczu o ponad 40%. Wkrótce nasze moce zainstalowane w wietrze podwoi nasza najnowsza i największa farma w Drzeżewie o mocy 139 MW. Prace budowlane dobiegają końca. Zainstalowane są wszystkie 63 turbiny, a 51 produkuje już testowo prąd.Segment ten zauważalnie wspiera wyniki finansowe Grupy – w I półroczu przyniósł 123 mln zł EBITDA. Nowa farma, której pełne komercyjne uruchomienie planowane jest na IV kw., przełoży się na wzmocnienie EBITDA w kolejnych okresach.
Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat PlusGaleriaStabilny rozwój w każdym segmencieGrupa Polsat Plus nie tylko poprawiła wyniki finansowe, ale też wzmocniła swoją pozycję na rynku mediów i telekomunikacji. Stabilne ARPU, rosnąca liczba klientów multiplay, sukces ramówki Polsatu i dynamiczny rozwój zielonej energii wskazują, że spółka konsekwentnie realizuje założenia swojej strategii.Dodatkowe informacje można znaleźć w tej prezentacji (PDF).
Zobacz cały artykuł w serwisie www.telepolis.pl »