05.09.2025 19:28
34 wyświetleń
0 komentarzy
Tagi:
nowe,
decyzja,
firmy,
gier,
miejsce,
premiery,
pracy,
informacje,
projekt,
auto,
netto,
oferty,
koniec,
jedyne

Mimo miliardowych przychodów, cięcia w branży gamedev trwają w najlepsze. Tym razem padło na podmioty należące do Take-Two Interactive.2K Games potwierdziło, że w studiu Firaxis Games, odpowiedzialnym za bestsellerową serię turowych gier strategicznych Civilization, doszło do zwolnień pracowników. Rzecznik firmy poinformował w oświadczeniu, że decyzja jest częścią restrukturyzacji i ma na celu optymalizację procesów w zakresie elastyczności, współpracy i kreatywności.Wcześniej zredukowano studio odpowiedzialne za Bioshock 4Nie ujawniono oficjalnie, ilu pracowników straciło pracę, jednak wszystko wskazuje na kilkadziesiąt osób. Informacje o zwolnieniach potwierdzili na LinkedIn m.in. scenarzystka Emma Kidwell, starszy tester jakości Logan Blackwood oraz główny artysta postaci Matthew Davis.Kidwell napisała, że przez niemal pięć lat pracowała przy Civilization VII i Marvel’s Midnight Suns, podkreślając swoją otwartość na nowe oferty oraz zachęcając do śledzenia losów innych zwolnionych kolegów.Zwolnienia w Firaxis mają miejsce w okresie, gdy spółka-matka Take-Two prognozuje wzrost przychodów w bieżącym roku fiskalnym, mimo że premiera Grand Theft Auto VI została przesunięta na maj 2026. W ostatnim raporcie finansowym firma przewidziała przychody netto na poziomie od 5,9 do 6 miliardów dolarów, co oznaczałoby wzrost o około 5%.Firaxis to nie jedyne studio 2K, które dotknęły zwolnienia w ostatnich miesiącach. W lipcu o odejściu informowali pracownicy mobilnego Cat Daddy Games, gdzie wcześniej mówiono o "restrukturyzacji korporacyjnej".A pod koniec sierpnia potwierdzono również redukcję etatów w Cloud Chamber, pracującym nad Bioshock 4. Według doniesień agencji prasowej Bloomberg projekt nie przeszedł przeglądu wydawcy, co doprowadziło do zmian kadrowych i przeróbek w warstwie fabularnej.
Zobacz cały artykuł w serwisie www.telepolis.pl »