08.09.2025 9:58
30 wyświetleń
0 komentarzy

Beata Goczał z Wirtualnemedia punktuje francuską sieć Play, że w pierwszej połowie roku jej wydatki na reklamę spadły o aż 36,7%. Czyżby nadszedł wreszcie koniec „celebrytozy” i fioletowi bardziej skupią się na utrzymaniu klientów i jakości obsługi?Play wypadł z kin i gdzie się dało ciął kosztyWedług analizy Wirtualnemedia, wydatki na reklamę zewnętrzną zmalały o blisko 74%, w radiu wypadło ponad 22% spotów, a o prawie 9% spaść miały wydatki w telewizji. Sprawy nie komentuje sam Play, przekazując, że nie dzieli się informacjami na temat bieżących strategii marketingowych.Celebryci nie znikną, to raczej chwilowa zadyszkaWo odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia, Ewa Sankowska-Sieniek z biura prasowego Play nie daje jednak nadziei na koniec celebrytozy.
Jeśli chodzi o platformę komunikacyjną z celebrytami – stosujemy ją z sukcesem od lat, bo działa i wyróżnia się na rynku
- przekazała Wirtualnemedia Ewa Sankowska-Sieniek z biura prasowego Play
Nie da się ukryć, że budowana przez lata rozpoznawalność marki Play jest już na tyle wysoka, że fioletowa sieć może nie musieć aż tak agresywnie walczyć o nowych klientów, jak przed laty.To co, idziemy mocniej w utrzymanie klienta?Do tego dochodzą wymuszane przez operatorów aplikacje mobilne i warunkujące rabaty zgody marketingowe — Play może za bezcen dotrzeć tym sposobem do obecnych klientów. Specjaliści są jednak zgodni, że z masowej komunikacji Play nie może zupełnie zniknąć i nawet najsilniejsze globalne marki nadal łożą krocie na reklamę.Ceną jest tutaj emocjonalna więź z klientem, o którą coraz trudniej w dobie braku refundowania telefonów i jawnej komunikacji, że sprzęt od operatora to w najlepszym wypadku raty zero procent, a nie jakaś łaska.Klienci zapewne najbardziej ucieszyliby się z poprawy ofert utrzymaniowych, które wciąż są przeważnie gorsze od tych dla nowych klientów. Zamiast na kolejnego celebrytę pieniądze można by było też wydać na dalsze podnoszenie jakości obsługi, w tym skracanie procedur reklamacyjnych i upraszczanie regulaminów. To jednak, że Play zaoszczędził sobie w jednej z przegródek w Excelu, nie oznacza zaraz, że skorzystają na tym klienci sieci.Zobacz: Wykryto antybiotyki w jajach z Ukrainy. Polscy hodowcy reagująCzy masz już dosyć celebrytów w reklamach Play?
Zobacz cały artykuł w serwisie www.telepolis.pl »