25.09.2025 8:09
17 wyświetleń
0 komentarzy
Tagi:
bank,
banku,
konta,
kolejne,
kart,
dane,
karty,
bezpieczeństwa,
aplikacji,
dostęp,
urządzenia

Banki nieustannie apelują do swoich klientów, mając na uwadze ich bezpieczeństwo, oraz bezpieczeństwo ich środków finansowych zgromadzonych na koncie. Tym razem z komunikatem wystąpił Bank Ochrony Środowiska.Kolejny bank apeluje do klientów
BOŚ ostrzega! Uwaga na oszustów, podszywających się pod pracowników bezpieczeństwa banku!
taki komunikat gromi na stronie banku BOŚ.Okazuje się, że i tego banku nie omija popularny w ostatnim czasie typ oszustw finansowych. Coraz częściej przestępcy wydzwaniają do swoich ofiar i przedstawiają im się jako pracownicy banku. Przekonują rozmówców, że pracują w dziale bezpieczeństwa danej placówki. Ale niezależnie od tego, co nam wmawiają, przyświeca im jeden cel - chcą wyłudzić nasze dane logowania, kody BLIK, numery kart lub zwyczajnie nakłonić do realizacji oszukańczej transakcji. Bank zwraca także uwagę na to, jakimi argumentami przestępcy posługują się w konwersacji z nami. Po tym, jak przestawią się nam jako pracownicy banku, najczęściej działu bezpieczeństwa, przechodzą do ataku. Informują nas o rzekomym zagrożeniu na naszym koncie, np. podejrzanej transakcji, próbie włamania na konto, kradzieży środków, albo też o konieczności zablokowania konta. Robią wszystko, aby zmusić nas do działania w panice i pośpiechu.Bank uczula swoich klientów:Pamiętaj, prawdziwy pracownik banku nie poprosi cię nigdy o:
Zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, w tym takiego, które umożliwiłoby zdalny dostęp do urządzenia klienta.
Podanie hasła dostępu do serwisu internetowego lub aplikacji mobilnej.
podanie kodów autoryzujących, numeru CVV/CVC karty oraz numeru PIN.
Zobacz cały artykuł w serwisie www.telepolis.pl »