26.09.2025 9:37
23 wyświetleń
0 komentarzy
Tagi:
nowe,
konta,
firmy,
mamy,
pracy,
informacje,
prawo,
technologii,
mocy,
funkcji,
marki,
modelu,
google,
inteligencji,
meta

Firma Marka Zuckerberga zwróciła się do Alphabet w sprawie możliwości wykorzystania modeli sztucznej inteligencji Gemini w celu poprawy wyników sprzedaży reklam na Facebooku. Na razie to tylko biznesowe negocjacje, bez ostatecznej decyzji, w sprawie współpracy dwójki cyfrowych gigantów.Meta chce się rozwijać i bada różne opcjeWedług informacji przedstawionych przez agencję Reutersa rozmowy są nadal na mocno wstępnym etapie a obie firmy odmówiły komentarza w tej sprawie.Reuters dotarł jednak do informacji o spotkaniach, na których pracownicy Meta mieli być zainteresowani wykorzystaniem sztucznej inteligencji stworzonej przez Google do rozwoju i poprawy algorytmów reklamowych stosowanych na Facebooku. Meta miałaby wybrać Gemini zamiast własnych rozwiązań AI, ponieważ te nie są w stanie pracować na tak dużej skali i nie radzą sobie z optymalizacją adserwera Facebooka.Meta od dłuższego czasu boryka się z problemami związanymi ze sztuczną inteligencją. Niedawno pojawiły się informacje, że firma Zuckerberga myśli o nawiązaniu współpracy z twórcą ChatGPT, firmą OpenAI. Miałaby ona pomóc w poprawie chatbota Mety stosowanego na Facebooku i innych aplikacjach należących do firmy.Teraz Facebook miałby skorzystać z technologii jednego ze swoich głównych konkurentów na rynku reklamowych. Pokazuje to tylko jak wielkie problemy, mimo miliardowych inwestycji, musi mieć firma Zuckerberga z rozwojem własnych modeli AI.Tymczasem Google boryka się z własnymi problemami dotyczącymi biznesu reklamowego. Kilka dni temu ruszył proces, w którym amerykański Departament Sprawiedliwości oskarża firmę o praktyki monopolistyczne związane z należącą do Alphabet platformą reklamową AdX. Konta dla nastolatków. Nowa funkcja Facebooka już w Polsce
Zobacz cały artykuł w serwisie www.telepolis.pl »