sobota, 11 października 2025 r.
01.10.2025 10:57
20 wyświetleń
0 komentarzy
nophoto
Wszystko zaczęło się od wiadomości e-mail. Potem były jeszcze telefony i wiadomości SMS. Wielu w takiej sytuacji dałoby się nabrać oszustom.Nietypową sytuację opisała Pani Agnieszka Nalepka na swoim profilu na Facebooku. Kobieta najpierw dostała wiadomość e-mail, który rzekomo pochodził z rządowej witryny gov.pl. W nim została poinformowana, że ktoś użył jej Profilu Zaufanego do zweryfikowania prośby o kredyt. Wtedy jeszcze nie wiedziała, jak dobrze byli przygotowani oszuści.Nowy poziom oszustwaW tej samej wiadomości e-mail znajdował się numer telefonu, pod który należało zadzwonić, jeśli to nie my wysłaliśmy prośbę o weryfikację. Pani Agnieszka postanowiła to zrobić. Osoba po drugiej stronie słuchawki poinformowała ją, że sprawie został nadany numer. Po chwili dostała SMS-a, podszywającego się pod bank, z którego dowiedziała się, że zadzwoni do niej pracownik — Adam Dombrowski.Po chwili rzeczywiście otrzymała taki telefon. Pan się przedstawił i przekazał wszystkie najważniejsze informacje nt. bezpieczeństwa. Co ciekawe, poinformował, aby nikomu nie przekazywała żadnych kodów i numerów PIN, co prawdopodobnie uśpiłoby czujność wielu osób. Warto też podkreślić, że oszust miał obco brzmiący akcent.Następnie kazał zalogować się do aplikacji bankowej i zablokować dostęp do limitu kredytowego. Aby to zrobić, jego zdaniem konieczne było najpierw zwiększenie limitu do 15 tys. zł. To natychmiast zapaliło w głowie Pani Agnieszki lampkę ostrzegawczą. Powiedziała oszustowi, że zrobi to, ale bezpośrednio w oddziale banku. Tam dowiedziała się, że mogła paść ofiarą oszustwa. Wszystkie wiadomości, SMS i rozmowy telefoniczne były fałszywe. W banku panie stwierdziły, że pierwszy raz spotykają się z takim sposobem. Co nie znaczy, że ostatni. Obrzydliwe jest to, że ktoś wykorzystuje nasz strach przed kradzieżą i wejściem w nieswoje kredyty, żeby zmusić nas do oddania wszystkiego dobrowolnie. Ja się uchroniłam, przydały się lampki alarmowe i logiczne myślenie, ale wszyscy wiemy, jak bardzo trudno w stresie o logikę. Ostrzegam – wszystko było bardzo realne i sprytnie uknute. Uważajcie! napisała Pani Agnieszka Nalepka.To pokazuje, że oszuści są coraz lepiej przygotowani. Wiedzą, jak podejść potencjalną ofiarę, ostrzegając między innymi przed zdradzaniem numerów PIN czy kodów. W takiej sytuacji najlepiej samemu bezpośrednio skontaktować się z bankiem i potwierdzić, czy to nie jest oszustwo.

Zobacz cały artykuł w serwisie www.telepolis.pl »

Komentarze:
Najczęściej czytane
17.08.2025 13:37
106 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
18.08.2025 7:59
101 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
17.08.2025 10:24
99 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
14.08.2025 11:45
93 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
19.08.2025 12:47
91 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
19.08.2025 11:22
85 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
12.08.2025 13:30
85 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
19.08.2025 16:27
84 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
18.08.2025 12:05
77 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl
25.08.2025 19:38
71 wyświetleń
źródło: www.telepolis.pl