06.10.2025 16:39
15 wyświetleń
0 komentarzy
Tagi:
nowe,
bank,
prezes,
akcji,
osoby,
ceny,
informacje,
system,
dane,
platformy,
bezpieczeństwa,
aplikacji,
usługi,
czas,
rozwiązanie,
pozwala,
telefon

Bank Pekao uruchomił nową usługę ochrony behawioralnej, która ma zwiększać bezpieczeństwo klientów przed próbami oszustw. Jest to bezpłatne rozwiązanie dostępne w serwisie Pekao24 i aplikacji PeoPay.Pekao będzie cię śledził... dla twojego dobraUsługa ochrony behawioralnej, wciąż rzadkość w polskich bankach, opiera się na analizie indywidualnych wzorców zachowania użytkownika podczas korzystania z bankowości internetowej oraz mobilnej. System gromadzi i przetwarza dane behawioralne, czyli informacje o sposobie pisania na klawiaturze, poruszania kursorem lub palcem po ekranie, przewijania strony czy trzymania urządzenia. Jeżeli w trakcie analizy wykryte zostaną nietypowe różnice w zachowaniu, bank może wstrzymać realizację danej operacji i skierować ją do dodatkowej autoryzacji.Jak przekonuje Bank Pekao, ochrona behawioralna stanowi istotne wzmocnienie systemów przeciwdziałania fraudom i pozwala skuteczniej wykrywać próby nieuprawnionego logowania i wykonywania transakcji w serwisach bankowych. Z podobnego zabezpieczenia mogą też korzystać klienci PKO BP, BNP Paribas oraz VeloBanku.Jak włączyć dodatkową warstwę ochrony w Pekao?Rozwiązanie można aktywować w aplikacji PeoPay, serwisie Pekao24, za pośrednictwem infolinii lub udając się do dowolnego oddziału banku, poprzez wyrażenie stosownej zgody na przetwarzanie danych. Usługa nie wymaga dodatkowych czynności po jej aktywacji – działa automatycznie w tle, nie śledzi treści ani nie rejestruje danych osobowych.Usługa ochrony behawioralnej została uruchomiona dzięki platformie weryfikacji behawioralnej oferowanej przez BIK (Biuro Informacji Kredytowej). Instytucja ta rozwija zaawansowane rozwiązania analityczne, m.in. w obszarze oceny ryzyka fraudowego i weryfikacji tożsamości w środowisku cyfrowym.
Klasyczne sposoby uwierzytelniania nie zawsze nadążają za rosnącą skalą i złożonością oszustw cyfrowych. Platforma Weryfikacji Behawioralnej BIK opiera się na analizie unikalnych wzorców zachowania użytkownika, dzięki czemu umożliwia skuteczniejszą weryfikację tożsamości i szybsze wykrywanie prób oszustwa
– wyjaśnia Agnieszka Szopa-Maziukiewicz, wiceprezes Zarządu Biura Informacji Kredytowej.
Zobacz cały artykuł w serwisie www.telepolis.pl »